torsdag, januari 04, 2007

New single from The Kid!



The new single from The Kid "The noble art of jealousy" is released!

Download!

And then read:
The third single from The Kid's debut album "La Société Nouvelle" is no detour from their trademark of punk, goth and straigt on assault of beats, guitars, rythm and that dark voice of singer Mary-Anne going deeper by the second. This release contains a Radio edit by "The noble art of jealousy".
If you are swedish you will enjoy the description of The Kid's sound below. If you are not, go to Babelfish and be confused. Or just download the track and feel the music do the doomsday dance.

"Hur ofta planerar du ditt soundtrack till domedagen?
Jag gör det ofta och med stor glädje. Som ungdomskille var Wagner det givna valet. Lite senare någon form av metal. Och sedan dröjde det ganska länge tills jag fick chansen att höra The Kid första gången. Det var räddningen. För ifall domedagen kommer och jag har musik i öronen så vill jag absolut inte vara förutsägbar. Jag vill heller inte vara för pompös eller gotisk. Jag måste vara säker på att det blir kul de där sista ögonblicken. Så det blir The Kid för mig.
Gladhatisk självföraktsdisco.
Försedd med hundratals giftiga bashullingar. Gör sig alldeles utmärkta till synen av ett gammeltestamenteligt regn som sköljer en nation av pungrakat annonsförsäljarslödder från F12-trappan. Jag vet inte var jag har fått det där sista ifrån. Småländska bombnedslaget Mary-Anne sjunger aldrig om det. The Kid låter egentligen ganska glada. De rullar ständigt in små vinnarfanfarer i splittret, glittret och smattret från The Kids maskiner. Det är fint och ska säkert symbolisera något i stil med att det finns hopp. Men jag vet inte. Det är känns fullkomligt meningslöst att analysera The Kid. De är bara det efterlängtade ljudet av en uppsluppen undergång med ett beat."
-Kaiser of Köln