tisdag, augusti 18, 2009

Sounds

Sounds great

STIGBERGET

"en arbetsdag är till ända och det har blåst som vore det orkan och jag önskade att en vind skulle ta mig bort från mitt trista jobb och min hopplösa, rastlösa vardag, lyfta tag i jackan och låta solen bli det strålkastarljus jag ständigt längtar efter, för jag har högre ambitioner än att växa fast i en soffa och se hur åtskilliga timmar av mitt liv våldtas av meningslös stagnering.
jag har lärt mig allt jag aldrig velat veta om sport, spelmaskiner och dammig människosyn och hade jag hetat roy andersson så hade jag kanske runkat av glädje, men nu heter jag inte roy andersson och runkar bara för att ha något att göra tills jag får åka hem till ett hem som legat överallt det senaste halvåret.
så att min blick är lite slö och att jag dricker mig till sömns kan inte ens ett hav av illegala ögondroppar ändra på, och jag är ingen anhängare av färgglada stenar, mineraler och allsköns kattguld till ockerpris eller mailkompis med heikki vesa men ska jag sia om morgondagen så är det nog samma visa.
"spela det igen älskling. det låter så snyggt."

DÖDSMORD

"Dödsmord"


GO GET IT, BEFORE I GET YA!